Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

zondag 22 februari 2015

Visman van Deventer


Soms wil je woorden bij beelden, soms beelden bij woorden. De Visman van Deventer is een van de ingezonden gedichten voor 'Dichter bij Overijssel'. Zo blij met mijn nominatie voor provinciedichter van Overijssel. Op 4 maart de ontknoping.


De Visman van Deventer
 
Een man met kloten om zijn nekEen vissenkop en knappe broek
Kijkt over de IJssel en denkt ‘wat gek’
Een zeemeermin is wat ik zoek

Lag Denemarken hier maar om de hoek
Dan kon ik nog eens sjansen gaan
Als bokking zou ik kunnen zwemmen
Maar ik sta hier maar te staan

Ha, ik overzie de IJssel
Half man en half vis                                                                       
En mijn lot ligt hier besloten
Het is een vrouwe die ik mis

De lokroep der sirenes
Waait met de noordenwinden aan
Was ik niet in brons gegoten
Zou ik hier niet langer staan

Geen opmerkingen: