Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

dinsdag 17 februari 2015

Dinsdag Dichtdag, 'Alaaaf uit de Boeskoolstad'


 
Alaaf en de Boeskoolstad

Ik weet nog dat ik als klein meisje keek
Bibberend van de kou, bij wat schier eindeloos leek
De bonte stoet praalwagens tijdens carnaval

Bij opa en oma keken ze toen thuis
Duitse zenders op de buis
Das war fröhlichste van allemaal

Fijn weer in oma’s huis
Door de beelden uit ‘Boeskoolstad’, Oldenzaal


Eindelijk jezelf zijn deze dagen,
Piraat, Maja de Bij, een superheld
Door een masker voor te dragen

En dan morgen weer normaal
Kantoorklerk, monteur, brave broeder
Thuiszorgzuster, juf of ploetermoeder


Elke Dinsdag Dichtdag  vanwege mijn nominatie als Provinciedichter, Dichter bij Overijssel . Om mijn blijdschap hierover te delen en Overijssels poëtisch motortje goed te laten pruttelen, volg ik tot de uitreiking op 4 maart het provincie nieuws, groot of klein.  Deze week schreef ik over: verdwaalde pony's in Nieuw Heeten en het carnaval te zien via RTV Oost in Oldezaal. Valentijnsdag was ook deze week en daarom ook hartverwamende poëzie voor mijn geliefde.  Bijzonder was het deze week, dat mijn portret als genomineerde getoond werd bij RTV Oost, in het programma OveruitdeKunst (aanvang: bij minuut 12)
Omdat ik warme herinneringen heb aan het kijken (in de kkkou) naar vele optochten, vroeger, is de keuze voor deze Dinsdag Dichtdag op 'Alaaf uit de Boeskoolstad' gevallen.

Geen opmerkingen: