Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

zaterdag 7 februari 2015

Koffietante


Het huis uit voor een frisse neus
Zodat je even vergeet
Het stofzuigerleed
Je doorploeterde week
De was die verwijtend keek

Motregen die je niet deren zal
Doffe stappen in nat zand
Waar je je gedachten weer horen kan
Als er nog iets te denken valt

Nat zand verwordt tot natte zomp
Zachtjes trekkend aan wat beter klomp
Kon zijn
Maar ‘just do it’ schrijft
In vinkende lijn

Passeren we wei, bos en kanaal
Aan het einde wacht de koffie
Tante Koerkamp,  leukste koffietante van allemaal

Om mijn Overijssel poëtisch motortje aan te jagen in het kader van mijn fijne nominatie tot Dichter bij Overijssel, zal ik komende tijd me inzetten om tot gedichten te komen met een relatie met Overijssels nieuws of elementen. Tone of voice, woorden vinden, passend in deze mooie nieuwe puzzel. Vandaag een frisse neus in Lettele, gewoon omdat het zo mooi is en we er van hebben genoten.

Geen opmerkingen: