Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

dinsdag 24 februari 2015

Final embrace, world press photo


Vandaag een bezoek gebracht aan het Ikonenmuseum in Kampen voor de World Press Photo tentoonstelling. Wat een prachtige beelden uit natuur, sport, huiselijk leven en (hard) nieuws en wat een technieken zijn er gebruikt. Net als veel andere kunstuitingen, is het toch een combinatie van inspiratie en transpiratie. Eén van de foto's die ik niet licht zal vergeten, is deze hieronder. Bam, recht van de muur, in mijn gevoel. Foto: Taslima Akhter
 
 
Final Embrace
 
Een traan van bloed
Verlaat jouw oog
Verstilde omhelzing
Tederheid en steen

Gruizige geborgenheid
Tussen kapot, ontvlochten beton
Goedkoop textiel
Ontnam jou anonimiteit

Een traan verlaat mijn oog
Ik staar versteend
Wat heb ik anders te geven
Dan medeleven



 

 

Geen opmerkingen: