Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

dinsdag 10 februari 2015

Dinsdag Dichtdag: Frisse neus met Koffietante

Deze week heb ik om mijn vreugde te delen over de nominatie voor Provinciedichter mijn Overijssels poëtisch motortje aangejaagd en actualiteiten verbonden aan poëzie: bijtekenen van Ron Jans, Zwolle, aanvang restauratie kerk, Hengelo, het Naoberfonds van de provincie Overijssel vertalen naar 'de kracht van Overijssel' en tot slot, Koffietante, over een frisse neus halen met een bakkie koffie na...
Omdat de Kracht van Overijssel nog bewerking vraagt, ik de GAE fans hier in huis koester, is de keuze van deze Dinsdag Dichtdag op Koffietante gevallen. Een frisse neus vanuit de leunstoel, als het ware.

Koffietante

Het huis uit voor een frisse neus
Zodat je even vergeet
Het stofzuigerleed
Je doorploeterde week
De was die verwijtend keek

Motregen die je niet deren zal
Doffe stappen in nat zand
Waar je je gedachten weer horen kan
Als er nog iets te denken valt

Nat zand verwordt tot natte zomp
Zachtjes trekkend aan wat beter klomp
Kon zijn
Maar ‘just do it’ schrijft
In vinkende lijn

Passeren we wei, bos en kanaal
Aan het einde wacht de koffie
Tante Koerkamp,  leukste koffietante van allemaal

Op naar de volgende week met Overijssels nieuws en ook suggesties zijn welkom voor Dinsdag Dichtdag!

Geen opmerkingen: