Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

maandag 4 juli 2011

Groen gedicht

Mijn schat,

Mijn handen trilden toen ik je stem de eerste maal hoorde
Ik had gezocht naar een plek
Waar zou ik nooit meer vergeten

De bomen, het gras tussen paden
Een groene omlijsting
Het carrillon klonk

Maar welk bankje, elk bankje
Was het perfecte bankje om je later te tonen

Kom je gauw, met de trein naar me toe?
Als je de brug nadert, kijk dan naar rechts

Kijk voorbij de tuintjes met groenten
Kijk voorbij de huizen met bloemen
Zie bomenkruinen als wolken bijeen

En weet dat ik daaronder ademloos wacht
Om, weer voor het eerst,
Mijn stap aan de jouwe te passen


MdG

En voor wie nu toe is aan meer groene poezie, eerst schrijven, later lezen:
In verband met de verschijning van het boek wordt een poëziewedstrijd gehouden. De richtlijnen zijn de volgende. Jij houdt van jouw stad, jouw wijk, jouw straat, jouw huis. En je bent in staat om dat onder woorden te brengen. Dan heb je nu een kans om je liefde gepubliceerd te krijgen in een boek.


Dit zijn de richtlijnen om mee te doen:

- je schrijft over jouw omgeving (of een wijk in de gemeente Deventer) waarin je woont of gewoond hebt.

- thema: het beleven van jouw groene leefomgeving

- dichtvorm: vrij, proza is ook welkom

- lengte: maximaal 150 woorden

- inzenden voor 1 augustus 2011 naar: Stichting Open Boek, Staverenstraat 19, 7418 CJ Deventer of

per email: willy@stichtingopenboek.nl

- Door hun inzending geven deelnemers toestemming dat hun gedichten gepubliceerd mogen worden.

De winnende gedichten worden gepubliceerd in het boek ‘Mooi Deventer’ en zullen tevens geëxposeerd worden.

Geen opmerkingen: