Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

zondag 19 april 2015

Caravan op marktplaats




Als hij de straat uitrijdt
Voel ik het in mijn lijf
Elke cel gevuld met verdriet
Ik hang van tranen aan elkaar

Na jaren trouwe dienst
Een afscheid, niet verdient
Maar toe aan een volgende stap
En misschien een nieuwe vriend

Daar sta ik dan, ik zwaai je uit,
Ik ben zo’n trut
Mijn portemonnee zwijgt, heel bewust
Zojuist gevuld met schuld

Mijn huisje op twee wielen
M'n hutje op de hei
Zoveel plezier gekend
Maar je past niet meer bij mij

Stoeien met de stokken
Kleurig plakband als tomtom
Er kwam een laatste keer
Laatste keer ruzie in de tent


Terwijl ik groeide,
Kromp jouw maat
Je bevatte eerst de vrijheid
Die werd nu ingeperkt

Ga maar naar die ander
Die gun ik jouw geluk
Jij brengt het op twee wielen
Ik heb het bijna al verwerkt

Nu weer anders, anders mooi
Daarom sta ik daar te zwaaien
Pak ik nieuwe vrijheid
Een nieuwe gouden kooi

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: